Kā ievēlē Saeimu?
Saeimu ievēlē vēlēšanās. |
Vēlēšanas notiek vienu reizi četros gados. |
Tās norisinās oktobra pirmajā sestdienā. |
No jauna ievēlētā Saeima uz pirmo sēdi sanāk novembra pirmajā otrdienā. |
![]() 14. Saeimas pirmā sēde, 2022. gada 1. novembris. |
Saeimas vēlēšanās var piedalīties Latvijas pilsoņi no 18 gadu vecuma. |
Katram vēlētājam ir viena balss. |
Vēlētājs savu balsi var atdot par kādas partijas kandidātu, ko atbalsta. |
Kandidāti, kurus vēlētāji atbalsta visvairāk, kļūst par Saeimas deputātiem. |
Par deputātu var kļūt pilsoņi no 21 gada vecuma. |
Deputātus vēlētāji ievēlē no Rīgas, Vidzemes, Latgales, Kurzemes un Zemgales vēlēšanu apgabaliem. |
Vēlēšanas organizē Centrālā vēlēšanu komisija. |