Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta Eiropas
Savienības finanšu instrumentu PHARE programmas un Pārejas programmas likums
izskatīšanai 3.lasījumā
Otrā lasījuma redakcija |
|
Priekšlikumi (9) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
I nodaļa Vispārīgie noteikumi |
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie noteikumi |
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā
ir lietoti šādi termini: 1) PHARE programma finanšu instruments
Eiropas Savienības finansiālajai un tehniskajai sadarbībai ar Centrāleiropas
un Austrumeiropas valstīm, lai sniegtu atbalstu pilnvērtīgai dalībai Eiropas
Savienībā pirmsiestāšanās periodā; 2) Pārejas
programma Eiropas Savienības finanšu instruments finansiālās palīdzības
sniegšanai jaunajām Eiropas Savienības dalībvalstīm to pārvaldes institūciju
stiprināšanai jomās, kurās nav pieejams Eiropas Savienības struktūrfondu
finansējums; 3) finanšu
memorands Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas vienošanās par
finansējuma piešķiršanu un tā izmantošanu PHARE programmas īstenošanā; 4) finanšu
lēmums Eiropas Komisijas lēmums par finansējuma piešķiršanu no Pārejas
programmas līdzekļiem; 5) finanšu
līdzekļu vadības dokumenti finanšu memorands, finanšu lēmums, Eiropas
Komisijas un Latvijas Republikas 1998.gada 2.decembra saprašanās memorands
par nacionālā fonda izveidošanu (turpmāk saprašanās memorands par nacionālā
fonda izveidošanu) un 2004.gada 13.septembra saprašanās memorands starp
Eiropas Komisiju un Latvijas Republikas valdību Pārejas programmas ieviešanai
(turpmāk saprašanās memorands par Pārejas programmas ieviešanu); 6) grantu shēma
pēc finanšu memoranda vai finanšu lēmuma parakstīšanas organizēta
dāvinājuma piešķiršanas metode, kura atbilst Eiropas Savienības Padomes 2002.gada
25.jūnija regulas Nr.1605/2002 Par Finanšu regulu, ko piemēro Eiropas
Kopienas kopbudžetam 6.nodaļā minētajiem grantu shēmu ieviešanas un
iepirkuma veikšanas nosacījumiem un kuru izmanto, lai izvēlētos projektus
finansēšanai, kā arī tos ieviestu un kontrolētu. |
|
|
|
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā
ir lietoti šādi termini: 1) PHARE programma finanšu instruments
Eiropas Savienības finansiālajai un tehniskajai sadarbībai ar Centrāleiropas
un Austrumeiropas valstīm, lai sniegtu atbalstu pilnvērtīgai dalībai Eiropas
Savienībā pirmsiestāšanās periodā; 2) Pārejas
programma Eiropas Savienības finanšu instruments finansiālās palīdzības
sniegšanai jaunajām Eiropas Savienības dalībvalstīm to pārvaldes institūciju
stiprināšanai jomās, kurās nav pieejams Eiropas Savienības struktūrfondu
finansējums; 3) finanšu
memorands Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas vienošanās par
finansējuma piešķiršanu un tā izmantošanu PHARE programmas īstenošanā; 4) finanšu
lēmums Eiropas Komisijas lēmums par finansējuma piešķiršanu no Pārejas
programmas līdzekļiem; 5) finanšu
līdzekļu vadības dokumenti finanšu memorands, finanšu lēmums, Eiropas
Komisijas un Latvijas Republikas 1998.gada 2.decembra saprašanās memorands
par nacionālā fonda izveidošanu (turpmāk saprašanās memorands par nacionālā
fonda izveidošanu) un 2004.gada 13.septembra saprašanās memorands starp
Eiropas Komisiju un Latvijas Republikas valdību Pārejas programmas ieviešanai
(turpmāk saprašanās memorands par Pārejas programmas ieviešanu); 6) grantu shēma
pēc finanšu memoranda vai finanšu lēmuma parakstīšanas organizēta
dāvinājuma piešķiršanas metode, kura atbilst Eiropas Savienības Padomes
2002.gada 25.jūnija regulas Nr.1605/2002 Par Finanšu regulu, ko piemēro
Eiropas Kopienas kopbudžetam 6.nodaļā minētajiem grantu shēmu ieviešanas un
iepirkuma veikšanas nosacījumiem un kuru izmanto, lai izvēlētos projektus
finansēšanai, kā arī tos ieviestu un kontrolētu. |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
noteikt Eiropas Savienības finanšu instrumentu PHARE programmas un Pārejas programmas vadību Latvijā, ciktāl to
nenosaka tieši piemērojamie Eiropas Savienības tiesību akti. |
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
noteikt Eiropas Savienības finanšu instrumentu PHARE programmas un Pārejas programmas vadību Latvijā, ciktāl to
nenosaka tieši piemērojamie Eiropas Savienības tiesību akti. |
3.pants. Likuma darbība Šis likums nosaka: 1) PHARE programmas un Pārejas
programmas atbildīgās amatpersonas, to tiesības un pienākumus; 2) PHARE programmas un Pārejas programmas
vadības nodrošināšanu; 3) PHARE programmas un Pārejas
programmas atbildīgo amatpersonu lēmumu pieņemšanu un pārsūdzēšanu grantu
shēmas ietvaros. |
|
|
|
3.pants. Likuma darbība Šis likums nosaka: 1) PHARE programmas un Pārejas
programmas atbildīgās amatpersonas, to tiesības un pienākumus; 2) PHARE programmas un Pārejas
programmas vadības nodrošināšanu; 3) PHARE programmas un Pārejas
programmas atbildīgo amatpersonu lēmumu pieņemšanu un pārsūdzēšanu grantu
shēmas ietvaros; |
|
1 |
Juridiskais birojs Ierosinām
papildināt likumprojekta 3. pantu ar 4. punktu šādā redakcijā: 4) kā arī citus
ar PHARE programmas un Pārejas programmas vadību saistītus jautājumus
(ierobežojumus PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītajām
personām, informācijas pieejamība, valsts nodeva).. |
Atbalstīt |
4) kā arī citus ar
PHARE programmas un Pārejas programmas vadību saistītus jautājumus
(ierobežojumus PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītajām
personām, informācijas pieejamība, valsts nodeva). |
II nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgās
amatpersonas, to tiesības un pienākumi |
|
|
|
II nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgās
amatpersonas, to tiesības un pienākumi |
4.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgās amatpersonas PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgās amatpersonas ir šādas: 1) nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos; 2) nacionālā
atbildīgā amatpersona; |
|
|
|
4.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgās amatpersonas PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgās amatpersonas ir šādas: 1) nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos; 2) nacionālā
atbildīgā amatpersona; |
3) nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu (Twinning projekti) un
neliela apjoma mērķsadarbības projektu (Twinning light projekti)
jautājumos (turpmāk nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu
jautājumos); |
2 |
Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt
4. panta 3. punktā vārdus (Twinning projekti) un (Twinning light
projekti). |
Atbalstīt |
3) nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu un neliela apjoma mērķsadarbības
projektu jautājumos (turpmāk nacionālais koordinators mērķsadarbības
projektu jautājumos); |
4) programmas atbildīgā amatpersona; 5) vecākā nozares
amatpersona. |
|
|
|
4) programmas atbildīgā amatpersona; 5) vecākā nozares
amatpersona. |
5.pants. Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos (1) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos ir Finanšu ministrijas
valsts sekretāra vietnieks. Nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos ieceļ finanšu ministrs. (2) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos atbild par PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanu un uzraudzību un starpposmu izvērtēšanas
koordināciju, kā arī kopīgi ar nacionālo atbildīgo amatpersonu par PHARE programmas un Pārejas
programmas koordināciju ar citiem Eiropas Savienības finanšu instrumentiem. |
|
|
|
5.pants. Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos (1) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos ir Finanšu ministrijas
valsts sekretāra vietnieks. Nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos ieceļ finanšu ministrs. (2) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos atbild par PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanu un uzraudzību un starpposmu izvērtēšanas
koordināciju, kā arī kopīgi ar nacionālo atbildīgo amatpersonu par PHARE programmas un Pārejas
programmas koordināciju ar citiem Eiropas Savienības finanšu instrumentiem. |
6.pants. Nacionālā atbildīgā amatpersona (1) Nacionālā
atbildīgā amatpersona ir Finanšu ministrijas valsts sekretārs. (2) Nacionālā
atbildīgā amatpersona atbild par Eiropas Komisijas piešķirto PHARE programmas un Pārejas
programmas līdzekļu finanšu vadību, kā arī nosaka nacionālā fonda darbības
kārtību un atbild par tā darbību. (3) Nacionālā
atbildīgā amatpersona, lai nodrošinātu tai uzticēto pienākumu izpildi, var
pilnvarot ne vairāk kā divas citas amatpersonas veikt attiecīgos pienākumus,
taču nacionālā atbildīgā amatpersona ir atbildīga par visu to pienākumu
izpildi, kuri saskaņā ar saprašanās memorandu par nacionālā fonda
izveidošanu, saprašanās memorandu par Pārejas programmas ieviešanu un šo
likumu tai ir uzticēti. |
|
|
|
6.pants. Nacionālā atbildīgā amatpersona (1) Nacionālā
atbildīgā amatpersona ir Finanšu ministrijas valsts sekretārs. (2) Nacionālā
atbildīgā amatpersona atbild par Eiropas Komisijas piešķirto PHARE programmas un Pārejas
programmas līdzekļu finanšu vadību, kā arī nosaka nacionālā fonda darbības
kārtību un atbild par tā darbību. (3) Nacionālā
atbildīgā amatpersona, lai nodrošinātu tai uzticēto pienākumu izpildi, var
pilnvarot ne vairāk kā divas citas amatpersonas veikt attiecīgos pienākumus,
taču nacionālā atbildīgā amatpersona ir atbildīga par visu to pienākumu
izpildi, kuri saskaņā ar saprašanās memorandu par nacionālā fonda
izveidošanu, saprašanās memorandu par Pārejas programmas ieviešanu un šo
likumu tai ir uzticēti. |
7.pants. Nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos (1) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos ir finanšu ministra ieceltā
amatpersona. |
|
|
|
7.pants. Nacionālais koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos (1) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos ir finanšu ministra ieceltā
amatpersona. |
(2) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos atbild par mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu kopējo vadību, kā arī nodrošina
projektu līgumu slēgšanu un ieviešanas uzraudzību. |
3 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
7. panta otrajā daļā vārdus nodrošina projektu līgumu slēgšanu un ieviešanas
uzraudzību ar vārdiem organizē projektu līgumu slēgšanu un nodrošina
ieviešanas uzraudzību. |
Atbalstīt |
(2) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos atbild par mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu kopējo vadību, kā arī organizē projektu
līgumu slēgšanu un nodrošina ieviešanas uzraudzību. |
8.pants. Programmas atbildīgā amatpersona (1) Programmas atbildīgo
amatpersonu katrai ieviešanas institūcijai ieceļ nacionālā atbildīgā
amatpersona pēc saskaņošanas ar nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos. (2) Ieviešanas institūcijas funkcijas veic Centrālā
finanšu un līgumu aģentūra un
Sabiedrības integrācijas fonds. (3) Programmas
atbildīgā amatpersona atbild par ieviešanas institūcijas darbību. (4) Programmas
atbildīgā amatpersona ar ieviešanas institūcijas starpniecību nodrošina PHARE programmas un Pārejas
programmas projektu ieviešanu. Ieviešanas institūcija ievēro programmu
finanšu līdzekļu vadības dokumentu prasības. |
|
|
|
8.pants. Programmas atbildīgā amatpersona (1) Programmas atbildīgo
amatpersonu katrai ieviešanas institūcijai ieceļ nacionālā atbildīgā
amatpersona pēc saskaņošanas ar nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu
palīdzības jautājumos. (2) Ieviešanas institūcijas funkcijas veic Centrālā
finanšu un līgumu aģentūra un
Sabiedrības integrācijas fonds. (3) Programmas
atbildīgā amatpersona atbild par ieviešanas institūcijas darbību. (4) Programmas
atbildīgā amatpersona ar ieviešanas institūcijas starpniecību nodrošina PHARE programmas un Pārejas programmas
projektu ieviešanu. Ieviešanas institūcija ievēro programmu finanšu līdzekļu
vadības dokumentu prasības. |
9.pants. Vecākā nozares amatpersona (1) Vecāko
nozares amatpersonu ieceļ pēc PHARE
programmas vai Pārejas programmas prioritāšu apstiprināšanas saskaņā ar
attiecīgo institūciju amatpersonu iecelšanas kārtību reglamentējošiem
normatīvajiem aktiem. (2) Par
vecākās nozares amatpersonas iecelšanu atbildīgā institūcija informē
nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos, nacionālo atbildīgo
amatpersonu, nacionālo koordinatoru mērķsadarbības projektu jautājumos un
programmas atbildīgo amatpersonu. (3) Vecākā nozares
amatpersona atbild par PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumu sagatavošanu, projektu
uzraudzību un mērķu sasniegšanu, kā arī PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
tehnisko vadību saskaņā ar attiecīgo programmu finanšu līdzekļu vadības
dokumentiem. |
|
|
|
9.pants. Vecākā nozares amatpersona (1) Vecāko
nozares amatpersonu ieceļ pēc PHARE
programmas vai Pārejas programmas prioritāšu apstiprināšanas saskaņā ar
attiecīgo institūciju amatpersonu iecelšanas kārtību reglamentējošiem
normatīvajiem aktiem. (2) Par
vecākās nozares amatpersonas iecelšanu atbildīgā institūcija informē
nacionālo koordinatoru ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos, nacionālo
atbildīgo amatpersonu, nacionālo koordinatoru mērķsadarbības projektu jautājumos un
programmas atbildīgo amatpersonu. (3) Vecākā nozares
amatpersona atbild par PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumu sagatavošanu, projektu
uzraudzību un mērķu sasniegšanu, kā arī PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
tehnisko vadību saskaņā ar attiecīgo programmu finanšu līdzekļu vadības
dokumentiem. |
III nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas vadības
nodrošināšana |
|
|
|
III nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas vadības
nodrošināšana |
10.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
vadība PHARE programmas un Pārejas programmas vadība ietver: 1) PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanu un apstiprināšanu; 2) PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanu; 3) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzību un izvērtēšanu; 4) PHARE programmas un Pārejas
programmas audita veikšanu; |
|
|
|
10.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
vadība PHARE programmas un Pārejas programmas vadība ietver: 1) PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanu un apstiprināšanu; 2) PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanu; 3) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzību un izvērtēšanu; 4) PHARE programmas un Pārejas
programmas audita veikšanu; |
5) ziņošanu
par PHARE programmas un
Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām un krāpšanas
gadījumiem. |
4 |
Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt
10. panta 5. punktā vārdus un krāpšanas gadījumiem. |
Atbalstīt |
5) ziņošanu
par PHARE programmas un
Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām. |
11.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
sagatavošana un apstiprināšana (1) PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanā un apstiprināšanā ir šādi posmi: 1) prioritāšu
noteikšana; 2) projektu
iesniegumu izstrāde un atlase; 3) finanšu
memoranda noslēgšana vai finanšu lēmuma pieņemšana. (2) Prioritāšu noteikšanas, kā arī projektu iesniegumu izstrādes
un atlases kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
11.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
sagatavošana un apstiprināšana (1) PHARE programmas un Pārejas
programmas sagatavošanā un apstiprināšanā ir šādi posmi: 1) prioritāšu
noteikšana; 2) projektu
iesniegumu izstrāde un atlase; 3) finanšu
memoranda noslēgšana vai finanšu lēmuma pieņemšana. (2) Prioritāšu noteikšanas, kā arī projektu iesniegumu izstrādes
un atlases kārtību nosaka Ministru kabinets. |
12.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgo amatpersonu pienākumi PHARE programmas un Pārejas programmas
sagatavošanā un apstiprināšanā (1)
Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos: 1) organizē PHARE programmas un Pārejas programmas sagatavošanu; 2)
iesniedz PHARE programmas un
Pārejas programmas prioritātes apstiprināšanai Ministru kabinetā saskaņā ar
šo likumu izdotajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; 3) iesniedz PHARE programmas un Pārejas
programmas projektu iesniegumus apstiprināšanai Eiropas Komisijā. (2) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos nodrošina neliela apjoma
mērķsadarbības projektu iesniegumu izvērtēšanu un iesniegšanu
apstiprināšanai Vecāko amatpersonu sanāksmē Eiropas Savienības jautājumos. (3) Vecākā
nozares amatpersona ir atbildīga par PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumu izstrādi, kā arī ārvalstu finanšu palīdzības
un līdzfinansējuma plānošanu PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumos. |
|
|
|
12.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgo amatpersonu pienākumi PHARE programmas un Pārejas programmas
sagatavošanā un apstiprināšanā (1)
Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos: 1) organizē PHARE programmas un Pārejas programmas sagatavošanu; 2)
iesniedz PHARE programmas un
Pārejas programmas prioritātes apstiprināšanai Ministru kabinetā saskaņā ar
šo likumu izdotajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; 3) iesniedz PHARE programmas un Pārejas
programmas projektu iesniegumus apstiprināšanai Eiropas Komisijā. (2) Nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos nodrošina neliela apjoma
mērķsadarbības projektu iesniegumu izvērtēšanu un iesniegšanu
apstiprināšanai Vecāko amatpersonu sanāksmē Eiropas Savienības jautājumos. (3) Vecākā nozares
amatpersona ir atbildīga par PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumu izstrādi, kā arī ārvalstu finanšu palīdzības
un līdzfinansējuma plānošanu PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu iesniegumos. |
13.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
īstenošana (1) Pēc finanšu
memoranda vai finanšu lēmuma parakstīšanas nacionālā atbildīgā amatpersona
slēdz ar katru programmas atbildīgo amatpersonu finanšu līgumu par PHARE programmas vai Pārejas
programmas projektu īstenošanas kārtību. |
|
|
|
13.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
īstenošana (1) Pēc finanšu
memoranda vai finanšu lēmuma parakstīšanas nacionālā atbildīgā amatpersona
slēdz ar katru programmas atbildīgo amatpersonu finanšu līgumu par PHARE programmas vai Pārejas
programmas projektu īstenošanas kārtību. |
(2) Pēc šā panta
pirmajā daļā noteiktā finanšu līguma parakstīšanas programmas atbildīgā
amatpersona slēdz ar vecāko nozares amatpersonu sadarbības līgumu par PHARE programmas vai Pārejas
programmas īstenošanas nosacījumu piemērošanu un projektu īstenošanas
tehnisko vadību. |
5 |
Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt
13. panta otrajā daļā vārdu sadarbības. |
Atbalstīt |
(2) Pēc šā panta
pirmajā daļā noteiktā finanšu līguma parakstīšanas programmas atbildīgā
amatpersona slēdz ar vecāko nozares amatpersonu līgumu par PHARE programmas vai Pārejas
programmas īstenošanas nosacījumu piemērošanu un projektu īstenošanas
tehnisko vadību. |
(3) PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanai slēdz šādus līgumus: 1) iepirkuma
līgumus (par piegādēm,
pakalpojumiem un būvdarbiem); 2) mērķsadarbības
līgumus un neliela apjoma mērķsadarbības līgumus; 3) grantu līgumus; 4) iestāžu
sadarbības līgumus; 5) citus līgumus
pēc saskaņošanas ar Eiropas Komisiju. (4) PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas kārtību, kā arī kārtību, kādā sagatavojami un
iesniedzami pārskati PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanas nodrošināšanai, nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
(3) PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanai slēdz šādus līgumus: 1) iepirkuma
līgumus (par piegādēm,
pakalpojumiem un būvdarbiem); 2) mērķsadarbības
līgumus un neliela apjoma mērķsadarbības līgumus; 3) grantu līgumus; 4) iestāžu
sadarbības līgumus; 5) citus līgumus
pēc saskaņošanas ar Eiropas Komisiju. (4) PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas kārtību, kā arī kārtību, kādā sagatavojami un
iesniedzami pārskati PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanas nodrošināšanai, nosaka Ministru
kabinets. |
14.pants. PHARE
programmas un Pārejas programmas atbildīgo amatpersonu pienākumi PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanā (1) Nacionālā
atbildīgā amatpersona: 1) apstiprina un
iesniedz finanšu līdzekļu pieprasījumu Eiropas Komisijai, lai savlaicīgi
saņemtu finanšu līdzekļus; 2) nodrošina
maksājumu veikšanu PHARE
programmas un Pārejas programmas ietvaros; 3) ja pēc finanšu
līdzekļu pieprasījuma iesniegšanas Eiropas Komisijā no tās nav saņemti
finanšu līdzekļi, lai savlaicīgi veiktu samaksu atbilstoši programmas
atbildīgās amatpersonas iesniegtajiem maksājumu pieprasījumiem: a) iesniedz finanšu
ministram pieprasījumu nodrošināt maksājuma veikšanai nepieciešanos finanšu
līdzekļus no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, b) nodrošina
attiecīgo maksājumu veikšanu pēc finanšu līdzekļu piešķiršanas Valsts kasei, c) pēc
finanšu līdzekļu saņemšanas no Eiropas Komisijas nodrošina par veiktajiem
izdevumiem piešķirto līdzekļu pārskaitīšanu valsts budžetā; 4) nodrošina finanšu pārskatu
sistēmas darbību; 5) nodrošina finanšu līdzekļu
pārdali viena finanšu memoranda vai finanšu lēmuma ietvaros; 6) pēc finanšu memorandā vai
finanšu lēmumā noteiktā maksājuma perioda beigām sagatavo pārskatu par kopējo
finanšu līdzekļu izlietojumu un iesniedz to Eiropas Komisijai, 7) pēc
attiecīgā finanšu memoranda vai finanšu lēmuma izpildes nodrošina atlikušo
finanšu līdzekļu pārskaitīšanu Eiropas Komisijai. (2) Nacionālais koordinators mērķsadarbības
projektu jautājumos: 1) ir atbildīgs
par mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu kopējo vadību; 2) nodrošina Eiropas
Komisijas un projektā iesaistīto institūciju sadarbības koordināciju. (3) Programmas atbildīgā amatpersona: 1) ir
atbildīga par PHARE programmas
un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo un finanšu vadību
attiecībā uz iepirkumu un grantu līgumiem un to mērķsadarbības projektu un
neliela apjoma mērķsadarbības projektu īstenošanas finanšu vadības pasākumu
veikšanu, kurus programmas atbildīgajai amatpersonai deleģējis nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos; 2) ir
atbildīga par PHARE programmas
un Pārejas programmas projektu īstenošanas tehnisko vadību, ja PHARE programmas vai Pārejas
programmas projekta īstenošanas tehnisko vadību saskaņā ar finanšu memorandu
vai finanšu lēmumu neveic vecākā nozares amatpersona vai ja programmas
atbildīgā amatpersona ir PHARE
programmas vai Pārejas programmas finanšu līdzekļu saņēmējs; 3) nodrošina
nepieciešamos publicitātes pasākumus visām darbībām, kuras finansē no PHARE programmas un Pārejas programmas līdzekļiem saskaņā ar
programmu finanšu līdzekļu vadības dokumentiem; 4) iesniedz
nacionālajai atbildīgajai amatpersonai un nacionālajam koordinatoram ārvalstu
finanšu palīdzības jautājumos pārskatus par PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
gaitu; 5) veic citas ar PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas administratīvo, finanšu vai tehnisko vadību saistītās
funkcijas, kas paredzētas saskaņā ar šo likumu izdotajos normatīvajos aktos. (4) Centrālā finanšu un līgumu
aģentūra nodrošina PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo un
finanšu vadību attiecībā uz iepirkumu un grantu līgumiem un to mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu finanšu vadības pasākumu veikšanu,
kurus programmas atbildīgajai amatpersonai deleģējis nacionālais koordinators
mērķsadarbības projektu
jautājumos. Centrālās finanšu un līgumu aģentūras administrētās PHARE programmas un Pārejas
programmas projektu īstenošanas tehnisko vadību nodrošina vecākā nozares
amatpersona, izņemot tos PHARE
programmas un Pārejas programmas projektus, kuru īstenošanas tehnisko vadību
veic programmas atbildīgā amatpersona. (5) Sabiedrības
integrācijas fonda administrētās PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo,
tehnisko un finanšu vadību veic programmas atbildīgā amatpersona. (6)
Vecākā nozares amatpersona: 1) ir atbildīga
par PHARE programmas un
Pārejas programmas projektu mērķu sasniegšanu, kā arī projektu īstenošanas
tehnisko vadību; 2) sadarbībā
ar programmas atbildīgo amatpersonu veic iepirkumu saskaņā ar Latvijas
Republikas normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā to projektu ietvaros, kas tiek
īstenoti atbilstoši Eiropas Komisijas saskaņotajai paplašinātās
decentralizētās ieviešanas sistēmai; 3) iesniedz
programmas atbildīgajai amatpersonai un nacionālajam koordinatoram ārvalstu
finanšu palīdzības jautājumos pārskatus par PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
gaitu; 4) nodrošina
nepieciešamos publicitātes pasākumus visām darbībām, kuras finansē no PHARE programmas un Pārejas
programmas līdzekļiem saskaņā ar programmu finanšu līdzekļu vadības
dokumentiem; 5) nodrošina
ārvalstu finanšu palīdzības un līdzfinansējuma savlaicīgu plānošanu valsts
budžetā un saņemtās ārvalstu finanšu palīdzības un līdzfinansējuma
izlietojumu atbilstoši finanšu memorandam vai finanšu lēmumam un noslēgtajiem
līgumiem; 6) nodrošina PHARE programmas un Pārejas
programmas ietvaros saņemto finanšu līdzekļu un iegādāto materiālo vērtību uzskaiti
un uzglabāšanu. |
|
|
|
14.pants. PHARE
programmas un Pārejas programmas atbildīgo amatpersonu pienākumi PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanā (1) Nacionālā
atbildīgā amatpersona: 1) apstiprina un
iesniedz finanšu līdzekļu pieprasījumu Eiropas Komisijai, lai savlaicīgi
saņemtu finanšu līdzekļus; 2) nodrošina
maksājumu veikšanu PHARE
programmas un Pārejas programmas ietvaros; 3) ja pēc finanšu
līdzekļu pieprasījuma iesniegšanas Eiropas Komisijā no tās nav saņemti
finanšu līdzekļi, lai savlaicīgi veiktu samaksu atbilstoši programmas
atbildīgās amatpersonas iesniegtajiem maksājumu pieprasījumiem: a) iesniedz finanšu
ministram pieprasījumu nodrošināt maksājuma veikšanai nepieciešanos finanšu
līdzekļus no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, b) nodrošina
attiecīgo maksājumu veikšanu pēc finanšu līdzekļu piešķiršanas Valsts kasei, c) pēc
finanšu līdzekļu saņemšanas no Eiropas Komisijas nodrošina par veiktajiem
izdevumiem piešķirto līdzekļu pārskaitīšanu valsts budžetā; 4) nodrošina finanšu pārskatu
sistēmas darbību; 5) nodrošina finanšu līdzekļu
pārdali viena finanšu memoranda vai finanšu lēmuma ietvaros; 6) pēc finanšu memorandā vai
finanšu lēmumā noteiktā maksājuma perioda beigām sagatavo pārskatu par kopējo
finanšu līdzekļu izlietojumu un iesniedz to Eiropas Komisijai, 7) pēc
attiecīgā finanšu memoranda vai finanšu lēmuma izpildes nodrošina atlikušo
finanšu līdzekļu pārskaitīšanu Eiropas Komisijai. (2) Nacionālais koordinators mērķsadarbības
projektu jautājumos: 1) ir atbildīgs
par mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu kopējo vadību; 2) nodrošina Eiropas
Komisijas un projektā iesaistīto institūciju sadarbības koordināciju. (3) Programmas atbildīgā amatpersona: 1) ir
atbildīga par PHARE programmas
un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo un finanšu vadību
attiecībā uz iepirkumu un grantu līgumiem un to mērķsadarbības projektu un
neliela apjoma mērķsadarbības projektu īstenošanas finanšu vadības pasākumu
veikšanu, kurus programmas atbildīgajai amatpersonai deleģējis nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos; 2) ir
atbildīga par PHARE programmas
un Pārejas programmas projektu īstenošanas tehnisko vadību, ja PHARE programmas vai Pārejas
programmas projekta īstenošanas tehnisko vadību saskaņā ar finanšu memorandu
vai finanšu lēmumu neveic vecākā nozares amatpersona vai ja programmas
atbildīgā amatpersona ir PHARE
programmas vai Pārejas programmas finanšu līdzekļu saņēmējs; 3) nodrošina
nepieciešamos publicitātes pasākumus visām darbībām, kuras finansē no PHARE programmas un Pārejas programmas līdzekļiem saskaņā ar
programmu finanšu līdzekļu vadības dokumentiem; 4) iesniedz
nacionālajai atbildīgajai amatpersonai un nacionālajam koordinatoram ārvalstu
finanšu palīdzības jautājumos pārskatus par PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
gaitu; 5) veic citas ar PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas administratīvo, finanšu vai tehnisko vadību saistītās
funkcijas, kas paredzētas saskaņā ar šo likumu izdotajos normatīvajos aktos. (4) Centrālā finanšu un līgumu
aģentūra nodrošina PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo un
finanšu vadību attiecībā uz iepirkumu un grantu līgumiem un to mērķsadarbības
projektu un neliela apjoma mērķsadarbības projektu finanšu vadības pasākumu
veikšanu, kurus programmas atbildīgajai amatpersonai deleģējis nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos. Centrālās finanšu un līgumu
aģentūras administrētās PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas tehnisko vadību
nodrošina vecākā nozares amatpersona, izņemot tos PHARE programmas un Pārejas programmas projektus, kuru
īstenošanas tehnisko vadību veic programmas atbildīgā amatpersona. (5) Sabiedrības
integrācijas fonda administrētās PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas administratīvo,
tehnisko un finanšu vadību veic programmas atbildīgā amatpersona. (6)
Vecākā nozares amatpersona: 1) ir atbildīga
par PHARE programmas un
Pārejas programmas projektu mērķu sasniegšanu, kā arī projektu īstenošanas
tehnisko vadību; 2) sadarbībā
ar programmas atbildīgo amatpersonu veic iepirkumu saskaņā ar Latvijas
Republikas normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā to projektu ietvaros, kas tiek
īstenoti atbilstoši Eiropas Komisijas saskaņotajai paplašinātās
decentralizētās ieviešanas sistēmai; 3) iesniedz
programmas atbildīgajai amatpersonai un nacionālajam koordinatoram ārvalstu
finanšu palīdzības jautājumos pārskatus par PHARE programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas
gaitu; 4) nodrošina
nepieciešamos publicitātes pasākumus visām darbībām, kuras finansē no PHARE programmas un Pārejas
programmas līdzekļiem saskaņā ar programmu finanšu līdzekļu vadības
dokumentiem; 5) nodrošina
ārvalstu finanšu palīdzības un līdzfinansējuma savlaicīgu plānošanu valsts
budžetā un saņemtās ārvalstu finanšu palīdzības un līdzfinansējuma
izlietojumu atbilstoši finanšu memorandam vai finanšu lēmumam un noslēgtajiem
līgumiem; 6) nodrošina PHARE programmas un Pārejas
programmas ietvaros saņemto finanšu līdzekļu un iegādāto materiālo vērtību
uzskaiti un uzglabāšanu. |
15.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
uzraudzība un izvērtēšana (1) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības mērķi ir šādi: 1) novērtēt PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas gaitu; 2) novērtēt, cik
efektīvi PHARE programmai un
Pārejas programmai piešķirtie finanšu līdzekļi izlietoti atbilstoši PHARE programmā un Pārejas programmā
noteiktajiem mērķiem; 3) sniegt
priekšlikumus par PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanas uzlabošanu; 4) ieteikt PHARE programmas un Pārejas
programmas projektos grozījumus un virzīt tos apstiprināšanai Eiropas
Komisijā saskaņā ar finanšu līdzekļu vadības dokumentiem un PHARE programmas un Pārejas
programmas Vienotās uzraudzības komitejas nolikumu. (2) PHARE programmas un
Pārejas programmas starpposmu izvērtēšanas mērķis ir noteikt PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas atbilstību finanšu memorandam vai finanšu lēmumam un
sniegt priekšlikumus par PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas uzlabošanu. (3) PHARE programmas
un Pārejas programmas īstenošanu uzrauga Vienotā uzraudzības komiteja
(turpmāk komiteja) saskaņā ar tās apstiprināto nolikumu. (4) Komitejas
sastāvā ir nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos,
nacionālā atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona un Eiropas
Komisijas pārstāvji. Komiteja var uzaicināt citas ieinteresētās amatpersonas
piedalīties komitejas sanāksmēs. Komitejas sanāksmes ne retāk kā divas reizes
gadā rīko nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos. (5) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos izveido nozaru
uzraudzības apakškomitejas (turpmāk apakškomiteja). Apakškomitejas ir
atbildīgas par pastāvīgu PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas uzraudzību attiecīgajās
nozarēs saskaņā ar komitejas apstiprināto apakškomitejas nolikumu. (6) Apakškomiteju
sastāvā ir nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos,
nacionālā atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona vai to
pilnvarotas personas, vecākā nozares amatpersona un Eiropas Komisijas
pārstāvji. Apakškomiteju sanāksmes ne retāk kā divas reizes gadā rīko
nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos. (7) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos ir atbildīgs par PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzību un starpposmu izvērtēšanas koordināciju. (8) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības un izvērtēšanas kārtību, kā arī PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības nodrošināšanai nepieciešamo pārskatu iesniegšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
15.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
uzraudzība un izvērtēšana (1) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības mērķi ir šādi: 1) novērtēt PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas gaitu; 2) novērtēt, cik
efektīvi PHARE programmai un
Pārejas programmai piešķirtie finanšu līdzekļi izlietoti atbilstoši PHARE programmā un Pārejas programmā
noteiktajiem mērķiem; 3) sniegt
priekšlikumus par PHARE
programmas un Pārejas programmas īstenošanas uzlabošanu; 4) ieteikt PHARE programmas un Pārejas
programmas projektos grozījumus un virzīt tos apstiprināšanai Eiropas Komisijā
saskaņā ar finanšu līdzekļu vadības dokumentiem un PHARE programmas un Pārejas programmas Vienotās uzraudzības
komitejas nolikumu. (2) PHARE programmas un
Pārejas programmas starpposmu izvērtēšanas mērķis ir noteikt PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas atbilstību finanšu memorandam vai finanšu lēmumam un
sniegt priekšlikumus par PHARE programmas un Pārejas
programmas īstenošanas uzlabošanu. (3) PHARE programmas
un Pārejas programmas īstenošanu uzrauga Vienotā uzraudzības komiteja
(turpmāk komiteja) saskaņā ar tās apstiprināto nolikumu. (4) Komitejas
sastāvā ir nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos,
nacionālā atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona un Eiropas
Komisijas pārstāvji. Komiteja var uzaicināt citas ieinteresētās amatpersonas
piedalīties komitejas sanāksmēs. Komitejas sanāksmes ne retāk kā divas reizes
gadā rīko nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos. (5) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos izveido nozaru
uzraudzības apakškomitejas (turpmāk apakškomiteja). Apakškomitejas ir
atbildīgas par pastāvīgu PHARE
programmas un Pārejas programmas projektu īstenošanas uzraudzību attiecīgajās
nozarēs saskaņā ar komitejas apstiprināto apakškomitejas nolikumu. (6) Apakškomiteju
sastāvā ir nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos,
nacionālā atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona vai to
pilnvarotas personas, vecākā nozares amatpersona un Eiropas Komisijas
pārstāvji. Apakškomiteju sanāksmes ne retāk kā divas reizes gadā rīko
nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos. (7) Nacionālais
koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos ir atbildīgs par PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzību un starpposmu izvērtēšanas koordināciju. (8) PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības un izvērtēšanas kārtību, kā arī PHARE programmas un Pārejas
programmas uzraudzības nodrošināšanai nepieciešamo pārskatu iesniegšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
16.pants. PHARE programmas un
Pārejas programmas audits (1) PHARE
programmas un Pārejas programmas nacionālo iekšējo un ārējo finanšu
kontroli veic normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (2) PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītās
amatpersonas nodrošina projektu dokumentu pieejamību nacionālajai un Eiropas Komisijas finanšu
kontrolei. |
6 |
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija Aizstāt 16.pantā vārdus finanšu kontrole (attiecīgā locījumā) ar
vārdu audits (attiecīgā locījumā). |
Atbalstīt |
16.pants. PHARE programmas un
Pārejas programmas audits (1) PHARE
programmas un Pārejas programmas nacionālo iekšējo un ārējo auditu veic
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (2) PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītās
amatpersonas nodrošina projektu dokumentu pieejamību nacionālajai un Eiropas Komisijas auditam. |
17.pants. Ziņošana par PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām (1)
Nacionālā atbildīgā amatpersona ziņo Eiropas Komisijai par konstatētajām
neatbilstībām PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā. (2)
Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos, nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos, programmas atbildīgā
amatpersona un vecākā nozares amatpersona ziņo nacionālajai atbildīgajai
amatpersonai par konstatētajām neatbilstībām. (3) Ja
PHARE programmas vai Pārejas programmas vadībā konstatēta neatbilstība,
programmas atbildīgā amatpersona nodrošina finanšu līdzekļu atgūšanu un
ieskaitīšanu nacionālās atbildīgās amatpersonas norādītajā kontā. (4)
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā ziņo par konstatētajām neatbilstībām
PHARE programmas vai Pārejas programmas vadībā. |
|
|
|
17.pants. Ziņošana par PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā konstatētajām neatbilstībām (1)
Nacionālā atbildīgā amatpersona ziņo Eiropas Komisijai par konstatētajām
neatbilstībām PHARE programmas un Pārejas programmas vadībā. (2)
Nacionālais koordinators ārvalstu finanšu palīdzības jautājumos, nacionālais
koordinators mērķsadarbības projektu jautājumos, programmas atbildīgā
amatpersona un vecākā nozares amatpersona ziņo nacionālajai atbildīgajai
amatpersonai par konstatētajām neatbilstībām.
(4)
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā ziņo par konstatētajām neatbilstībām
PHARE programmas vai Pārejas programmas vadībā. |
IV nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgo
amatpersonu lēmumu pieņemšana un pārsūdzēšana grantu shēmas ietvaros |
|
|
|
IV nodaļa PHARE programmas un Pārejas programmas atbildīgo
amatpersonu lēmumu pieņemšana un pārsūdzēšana grantu shēmas ietvaros |
18.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgo amatpersonu pieņemtais lēmums (1) Lēmumu
pieņem par PHARE programmas
vai Pārejas programmas grantu shēmas projekta iesnieguma (turpmāk grantu
shēmas projekta iesniegums) apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
|
|
|
18.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgo amatpersonu pieņemtais lēmums (1) Lēmumu
pieņem par PHARE programmas
vai Pārejas programmas grantu shēmas projekta iesnieguma (turpmāk grantu
shēmas projekta iesniegums) apstiprināšanu vai noraidīšanu. |
(2) Lēmumu par grantu shēmas projekta
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem vecākā nozares amatpersona
vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par projekta
īstenošanas tehnisko vadību), pamatojoties uz konkursa vērtēšanas komisijas
viedokli (minētā komisija ir atbildīga par to, lai tiktu izvērtēta grantu
shēmas projektu iesniegumu un to iesniedzēju atbilstība finanšu memorandā vai
finanšu lēmumā noteikto mērķu sasniegšanai). (3) Konkursa vērtēšanas komisiju
izveido, tās sastāvu nosaka, kā arī konkursa vērtēšanas komisijas darbību
nodrošina vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja
tā ir atbildīga par projekta īstenošanas tehnisko vadību). |
7 |
Juridiskais birojs Ierosinām Izslēgt
18. panta otrajā daļā vārdus (minētā komisija ir atbildīga par grantu shēmas
projektu iesniegumu un to iesniedzēju atbilstības izvērtēšanu finanšu
memorandā vai finanšu lēmumā noteikto mērķu sasniegšanai). Vienlaikus
ierosinām papildināt pantu ar jaunu ceturto daļu (attiecīgi grozot turpmāko
daļu numerāciju) šādā redakcijā: (4) Konkursa vērtēšanas
komisija ir atbildīga par grantu shēmas projektu iesniegumu un to iesniedzēju
atbilstības izvērtēšanu finanšu memorandā vai finanšu lēmumā noteikto mērķu
sasniegšanai. |
Atbalstīt |
(2) Lēmumu par grantu shēmas projekta
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem vecākā nozares amatpersona
vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par projekta īstenošanas
tehnisko vadību), pamatojoties uz konkursa vērtēšanas komisijas viedokli. (3) Konkursa vērtēšanas komisiju
izveido, tās sastāvu nosaka, kā arī konkursa vērtēšanas komisijas darbību
nodrošina vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja
tā ir atbildīga par projekta īstenošanas tehnisko vadību). (4) Konkursa
vērtēšanas komisija ir atbildīga par grantu shēmas projektu iesniegumu un to
iesniedzēju atbilstības izvērtēšanu finanšu memorandā vai finanšu lēmumā
noteikto mērķu sasniegšanai. |
(4) Grantu shēmas
projekta iesnieguma iesniegšana vecākajai nozares amatpersonai vai programmas
atbildīgajai amatpersonai (ja tā ir atbildīga arī par projekta īstenošanas
tehnisko vadību) nerada šai amatpersonai pienākumu apstiprināt PHARE programmas vai Pārejas
programmas grantu shēmas projekta iesniegumu. (5) Vecākā nozares
amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par
projekta īstenošanas tehnisko vadību), pamatojoties uz grantu shēmas projekta
iesniedzēja juridisko statusu, pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 1) administratīvo
aktu ja lēmuma adresāts ir grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā vai fiziskā persona; 2) pārvaldes
lēmumu ja lēmuma adresāts ir grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir
valsts pārvaldes iestāde vai pašvaldība. |
|
|
|
(5) Grantu shēmas
projekta iesnieguma iesniegšana vecākajai nozares amatpersonai vai programmas
atbildīgajai amatpersonai (ja tā ir atbildīga arī par projekta īstenošanas
tehnisko vadību) nerada šai amatpersonai pienākumu apstiprināt PHARE programmas vai Pārejas
programmas grantu shēmas projekta iesniegumu. (6) Vecākā nozares
amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par
projekta īstenošanas tehnisko vadību), pamatojoties uz grantu shēmas projekta
iesniedzēja juridisko statusu, pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 1) administratīvo
aktu ja lēmuma adresāts ir grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā vai fiziskā persona; 2) pārvaldes
lēmumu ja lēmuma adresāts ir grantu shēmas projekta iesniedzējs, kas ir
valsts pārvaldes iestāde vai pašvaldība. |
(6) Lēmumu
par grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu vecākā
nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga
arī par projekta īstenošanas tehnisko vadību) pieņem četru mēnešu laikā no brīža,
kad iesniegts grantu shēmas projekta iesniegums un visa informācija, ko
pieprasījusi vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona
(ja tā ir atbildīga par projekta īstenošanas tehnisko vadību). |
8 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
18. panta sestajā daļā vārdu brīža ar vārdu dienas. |
Atbalstīt |
(7) Lēmumu
par grantu shēmas projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu vecākā
nozares amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga
arī par projekta īstenošanas tehnisko vadību) pieņem četru mēnešu laikā no
dienas, kad iesniegts grantu shēmas projekta iesniegums un visa informācija,
ko pieprasījusi vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā
amatpersona (ja tā ir atbildīga par projekta īstenošanas tehnisko vadību). |
19.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgās amatpersonas lēmuma pārsūdzēšana (1) Personas,
ja to intereses aizskar vai ierobežo lēmums, kuru pieņēmusi vecākā nozares
amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par
projekta īstenošanas tehnisko vadību), var pārsūdzēt lēmumu tiesā. (2) Grantu shēmas
projekta iesniedzējs var pārsūdzēt lēmumu par grantu shēmas projekta
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (3) Vecākās
nozares amatpersonas vai programmas atbildīgās amatpersonas (ja tā ir
atbildīga par projekta īstenošanas tehnisko vadību) pieņemtā lēmuma
pārsūdzēšana neaptur tā izpildi. |
|
|
|
19.pants. PHARE programmas un Pārejas programmas
atbildīgās amatpersonas lēmuma pārsūdzēšana (1) Personas,
ja to intereses aizskar vai ierobežo lēmums, kuru pieņēmusi vecākā nozares
amatpersona vai programmas atbildīgā amatpersona (ja tā ir atbildīga par
projekta īstenošanas tehnisko vadību), var pārsūdzēt lēmumu tiesā. (2) Grantu shēmas
projekta iesniedzējs var pārsūdzēt lēmumu par grantu shēmas projekta
iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. (3) Vecākās
nozares amatpersonas vai programmas atbildīgās amatpersonas (ja tā ir
atbildīga par projekta īstenošanas tehnisko vadību) pieņemtā lēmuma
pārsūdzēšana neaptur tā izpildi. |
20.pants. Tiesības iepazīties ar lietu (1)
Grantu shēmas projekta iesniedzējam jebkurā procesa stadijā ir tiesības iepazīties
ar grantu shēmas projekta iesnieguma lietu. (2)
Grantu shēmas projekta iesniedzējs iepazīties ar grantu shēmas projekta
iesnieguma vērtēšanas materiāliem ir tiesīgs tikai pēc tam, kad stājies spēkā
galīgais lēmums par grantu shēmas projekta iesniegumu. (3)
Iepazīstoties ar grantu shēmas projekta iesnieguma lietu, netiek izpausta
informācija par personām, kuras vērtējušas grantu shēmas projekta iesniegumu. |
|
|
|
20.pants. Tiesības iepazīties ar lietu (1)
Grantu shēmas projekta iesniedzējam jebkurā procesa stadijā ir tiesības
iepazīties ar grantu shēmas projekta iesnieguma lietu. (2)
Grantu shēmas projekta iesniedzējs iepazīties ar grantu shēmas projekta
iesnieguma vērtēšanas materiāliem ir tiesīgs tikai pēc tam, kad stājies spēkā
galīgais lēmums par grantu shēmas projekta iesniegumu. (3)
Iepazīstoties ar grantu shēmas projekta iesnieguma lietu, netiek izpausta
informācija par personām, kuras vērtējušas grantu shēmas projekta iesniegumu. |
21.pants. Grantu shēmas projekta iesnieguma
precizēšana (1) Ja grantu
shēmas projekta iesniegums neatbilst konkursa vērtēšanas komisijas
noteiktajiem kritērijiem, vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā
amatpersona (ja tā ir atbildīga par projekta īstenošanas tehnisko vadību)
rakstveidā pieprasa (vienu reizi) no grantu shēmas projekta iesniedzēja
papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai. (2) Lēmumu par
papildu informācijas pieprasīšanu nevar apstrīdēt un pārsūdzēt. Grantu shēmas
projekta iesniedzēja uzklausīšanu Administratīvā procesa likuma izpratnē
īsteno, veicot šā panta pirmajā daļā minētās darbības. |
|
|
|
21.pants. Grantu shēmas projekta iesnieguma
precizēšana (1) Ja grantu
shēmas projekta iesniegums neatbilst konkursa vērtēšanas komisijas
noteiktajiem kritērijiem, vecākā nozares amatpersona vai programmas atbildīgā
amatpersona (ja tā ir atbildīga par projekta īstenošanas tehnisko vadību)
rakstveidā pieprasa (vienu reizi) no grantu shēmas projekta iesniedzēja
papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai. (2) Lēmumu par
papildu informācijas pieprasīšanu nevar apstrīdēt un pārsūdzēt. Grantu shēmas
projekta iesniedzēja uzklausīšanu Administratīvā procesa likuma izpratnē
īsteno, veicot šā panta pirmajā daļā minētās darbības. |
V nodaļa. Nobeiguma noteikumi |
|
|
|
V nodaļa. Nobeiguma noteikumi |
22.pants. Ierobežojumi PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītajām personām PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistīto personu komercdarbības,
ienākumu gūšanas un amatu savienošanas ierobežojumus, kā arī citus
ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā. |
|
|
|
22.pants. Ierobežojumi PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistītajām personām PHARE
programmas un Pārejas programmas vadībā iesaistīto personu komercdarbības,
ienākumu gūšanas un amatu savienošanas ierobežojumus, kā arī citus
ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā. |
23.pants. Informācijas atklātība (1)
Grantu shēmas projekta iesnieguma lieta ir ierobežotas pieejamības
informācija un ikvienam ir pieejama saskaņā ar Informācijas atklātības
likumu. (2)
Par vispārpieejamu uzskata šādu informāciju: 1)
grantu shēmas finansējuma saņēmējs (fiziskās personas vārds un uzvārds vai
juridiskās personas nosaukums un juridiskā adrese); 2)
projekta nosaukums; 3)
piešķirtā PHARE programmas vai Pārejas programmas finansējuma apjoms; 4)
projekta īstenošanas vieta; 5)
kopsavilkums par projekta ietvaros veicamajām aktivitātēm. (3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētā informācija ir
pieejama pēc tam, kad stājies spēkā galīgais lēmums par grantu shēmas
projekta iesniegumu. (4)
Netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtējušas grantu shēmas
projekta iesniegumu. |
|
|
|
23.pants. Informācijas atklātība (1)
Grantu shēmas projekta iesnieguma lieta ir ierobežotas pieejamības
informācija un ikvienam ir pieejama saskaņā ar Informācijas atklātības
likumu. (2)
Par vispārpieejamu uzskata šādu informāciju: 1)
grantu shēmas finansējuma saņēmējs (fiziskās personas vārds un uzvārds vai
juridiskās personas nosaukums un juridiskā adrese); 2)
projekta nosaukums; 3)
piešķirtā PHARE programmas vai Pārejas programmas finansējuma apjoms; 4)
projekta īstenošanas vieta; 5)
kopsavilkums par projekta ietvaros veicamajām aktivitātēm. (3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētā informācija ir
pieejama pēc tam, kad stājies spēkā galīgais lēmums par grantu shēmas
projekta iesniegumu. (4)
Netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtējušas grantu shēmas
projekta iesniegumu. |
24.pants. Valsts nodeva, vēršoties
tiesā Nacionālā
atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona un vecākā nozares
amatpersona, vēršoties tiesā par līgumstrīdu, valsts nodevu nemaksā. |
|
|
|
24.pants. Valsts nodeva, vēršoties
tiesā Nacionālā
atbildīgā amatpersona, programmas atbildīgā amatpersona un vecākā nozares
amatpersona, vēršoties tiesā par līgumstrīdu, valsts nodevu nemaksā. |
Pārejas
noteikums
Ministru kabinets
līdz 2006.gada 1.novembrim izdod šā likuma 11.panta otrajā daļā, 13.panta
piektajā daļā, 15.panta astotajā daļā un 17.panta ceturtajā daļā minētos
noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2006.gada 1.novembrim piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu: 1) Ministru
kabineta 2003.gada 25.jūnija noteikumi Nr.331 Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē Eiropas
Savienības pirmsiestāšanās finanšu instrumenta PHARE programmu; 2) Ministru kabineta 2004.gada 2.novembra noteikumi Nr.908
Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē Eiropas
Savienības finanšu instrumenta Pārejas līdzekļi administratīvās spējas
stiprināšanai programmu. |
9 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt
Pārejas noteikuma ievaddaļā vārdus 13. panta piektajā daļā ar vārdiem 13.
panta ceturtajā daļā. |
Atbalstīt |
Pārejas
noteikums
Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.novembrim izdod šā likuma 11.panta otrajā daļā, 13.panta ceturtajā daļā, 15.panta astotajā daļā un 17.panta ceturtajā daļā minētos noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.novembrim piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu: 1) Ministru
kabineta 2003.gada 25.jūnija noteikumi Nr.331 Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē Eiropas
Savienības pirmsiestāšanās finanšu instrumenta PHARE programmu; 2) Ministru kabineta 2004.gada 2.novembra noteikumi Nr.908
Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno, uzrauga un izvērtē Eiropas
Savienības finanšu instrumenta Pārejas līdzekļi administratīvās spējas
stiprināšanai programmu. |